Porto

Een stad met aantrekkingskracht voor velen van jong tot oud, dit was in het bijzonder merkbaar in het Passenger Hostel. Een mengelmoes van veel jongeren van uit diverse continenten en enkele oudere alleenstaande ouderen.

Dat de aantrekkingskracht groot is onder jongeren heb ik afgelopen nacht bemerkt, 3 nieuwe kamergenoten (net geëxamineerde Amerikaanse jonge dames) die genoten van hun Europa reisje. Waarbij nachtrust niet boven aan hun lijstje staat. Wat mij een licht gebroken nachtrust bezorgde. Lees verder

Eerste kennismaking

Vandaag 28 mei.

Na een onrustige nacht, benauwd en warm werd ik zeer vroeg wakker door de bouwwerkzaamheden. Begonnen reeds omstreeks 06:00 uur en daar ik in een vreemd bed en omgeving lag lukte het doorslapen niet echt. Ook de terugkeer van enkele kamergenoten gedurende de nacht deed de slaap ook geen goed.

Omstreeks acht uur, een etage hoger dan waar ik sliep,  ontbeten waarbij je keus hebt uit een divers aanbod van ontbijtgranen tot pittige vleeswaren. Bemerkte ook dat ik de oudste aanwezige ben op dat moment. Lees verder

Een rommelig begin

Gisteren op tijd vertrokken, naar ik dacht. Had met wat geluk een treintje eerder naar Schiphol maar dat was dan alles. Iets langer wachten was de gedachte, maar dat pakte anders uit.

Tijdens het wachten bij de incheck, kwam ik spontaan in gesprek met een even eens wachtende pelgrim uit Groningen, vergat helaas haar om haar naam te vragen. Tijdens de wachttijd hadden we een fijn gesprek waarbij ik heb geprobeerd mijn ervaringen en kennis te delen.

Voor haar was het een eerste kennismaking met het wandelen van een Camino. Helaas was haar tijd beperkt wat voor haar inhield dat er vermoedelijk grote afstanden zullen moeten worden gewandeld per dag. Al pratend ging de tijd ondanks een vertraging bij het boarden en een gate wisseling sneller voorbij. Bij aankomst in Porto gezamelijk met de metro naar het knooppunt Trindade, waar zij uitstapte om naar haar slaapplaats te gaan vanwaar zij morgen aan haar Camino wandeling begint en ik naar de halte Sao Bento. Waarna ik in de haast om op tijd in te boeken  verdwaalde om de ingang van het Hostel te vinden. Men is daar bezig om het een en ander aan te passen voor een nieuw metro lijn, lijkt Rotterdam wel met zijn bouwput ten. Maar eind goed al goed, omstreeks 00:30 uur in alle stilte mijn bedje in. Tot morgen.